Jaka jest różnica między folderem, broszurą, a katalogiem?

Katalog_FactoryInformacje o produktach czy usługach często prezentowane są za pomocą folderów, broszur czy katalogów. Ciekawie ułożone treści opatrzone zdjęciami i komentarzami porządkują dane i ułatwiają przyswajanie wiedzy w określonym zakresie. Potocznie bardzo często używamy naprzemiennie takich terminów jak: broszura, katalog czy folder. Jest to całkowicie zrozumiałe, bo mało kto wie czym tak naprawę się różnią.

Ten wpis poświęciliśmy uporządkowaniu informacji, które pozwolą jasno określić różnice między folderem, broszurą i katalogiem.

 Według definicji zaczerpniętej ze Słownika Języka Polskiego PWN i Wikipedii folder jest „arkuszem papieru złożonym jednokrotnie,(…) ma tylko cztery strony”. Broszura natomiast ma więcej stron – w Polsce przyjętą normą jest maksymalna liczba 64 stron. Na tym różnice między folderem, a broszurą się kończą, ponieważ obie te publikacje mają za zadanie zaprezentowanie firmy i jej usług. Z wiadomych przyczyn w broszurze, możemy zawrzeć więcej informacji czy zdjęć, które zachęcą klienta do zapoznania się z naszą ofertą. Warto jednak, ilość stron publikacji dopasować do aktualnych potrzeb. Inną informację przedstawimy np. na targach, gdzie nasza firma nie jest znana odbiorcy, a inną przedstawimy na umówionym spotkaniu, gdy klient zna już, choć w niewielkim stopniu naszą firmę, a broszura lub folder ma przybliżyć zakres usług, etapy współpracy lub zrealizowane projekty.

Czym zatem jest katalog?

Katalog zazwyczaj ma większa objętość niż broszura lub folder. Jednak główną różnicą w tym przypadku jest zakres informacji merytorycznych jakie chcemy przekazać klientom.
W katalogu skupiamy się na przedstawieniu wszystkich produktów lub usług oferowanych przez firmę. Gdy sprzedajemy np. ubrania to w katalogu umieszczamy wszystkie produkty z nowej kolekcji. Możemy oczywiście wspomnieć o firmie, jej historii czy misji lub idei, ale głównymi bohaterami są produkty lub usługi. W katalogu mamy również więcej miejsca na pokazanie zdjęć produktów, które według psychologii widzenia najbardziej przyciągają wzrok, a co za tym idzie wpływają na zwiększenie sprzedaży.

Pamiętaj jednak, że bez różnicy jaką formę reklamową wybierzesz, warto zawsze zadbać o spójność przekazu i estetykę projektów graficznych. Naukowcy wielokrotnie udowodnili, że kupujemy rzeczy ładne i te które znamy. Oba te elementy możemy wykorzystać w konsekwentnej komunikacji marketingowej. 

Newsletter

Podobają Ci się nasze artykuły? Chciałbyś być na bieżąco? Zostaw swój adres e-mail.

Archiwum

Chcesz znaleźć konkretny post? Wyszukiwanie długo trwa? Skorzystaj z archiwum.