Projektowanie
logotypów

Wygląd logo ma ogromne znaczenie dla rozwoju Twojego biznesu. Znak firmowy często stanowi główną drogę komunikacji z Klientem, dlatego tak ważne jest, aby logo było przemyślane czyli w sposób oczywisty identyfikowało firmę i zostawało na długo w pamięci.
 
Logo tworzone jest najczęściej dla przedsiębiorstw i instytucji, które dopiero debiutują. Czasem jednak dochodzi do sytuacji, w której funkcjonujący znak nie zaspokaja zmieniających się potrzeb rynku, przez co Twój biznes nie może się dalej rozwijać, a nawet tracisz już zdobytych klientów. Zmiana jest wówczas konieczna!

 Logo firmowe 

Zarówno inwestycja w znak nowej firmy jak i refreshing nieudanego czy przestarzałego logo, może zaważyć na Twoim sukcesie lub przykrej porażce. Nie ryzykuj! Powierz proces kształtowania wizerunku profesjonalistom. 

 Wybrane realizacje 

Potrzebujesz projektu?
Najczęstsze pytania
Kiedy i dlaczego warto zainwestować w projekt logo?

Wspaniałe wizje o własnej firmie często przyćmiewa świadomość kosztów związanych z jej prowadzeniem (księgowość, lokal, ZUS, wypłaty itp.). Przedsiębiorcy na początku podchodzą ostrożnie do ponoszonych kosztów i słusznie! :) Inwestycja w marketing jest nieunikniona w przypadku większości firm, warto jednak zastanowić się czy w przypadku Twojej firmy koszt profesjonalnie zaprojektowanego logo jest uzasadniony i czy się zwróci?

Zastanów się czy Twoje logo w bliższej lub dalszej perspektywie może wpłynąć na fakt czy klient lub partner biznesowy zdecyduje się na wybór Twojej firmy. Wszyscy lubimy współpracować z osobami godnymi zaufania, z ludźmi znającymi się na swojej pracy, korzystamy z dobrych, sprawdzonych produktów. Oprócz wiadomych czynników, które determinują nasz wybór takich jak znajomość produktów, dobre opinie czy polecenia na nasz wybór ma wpływ wygląd produktu, strony, sklepu internetowego czy właśnie logo. Odpowiednio zaprojektowane logo dla Twojej firmy czy produktu może mieć ogromny wpływ na sukces.

Projekt logo powstaje w oparciu o wizje firmy, o jej działalność czy charakter produktu, kreacja ma za zadanie oddać to wszystko czym jest, ale również czym może się stać w przyszłości firma. Logotyp ma zadanie godnie reprezentować firmę, oddać jej charakter i wartości, jest wizytówką i informacją dla Klientów i Partnerów, że TAK - dobrze trafiliście! Pamiętajmy, że to właśnie ten prosty, skondensowany znak jest tym, z czym w pierwszej linii ma kontakt nasz potencjalny Klienci. Spraw aby to doświadczenie było jak najlepsze.

Logotyp powinien być skalowalny, nie tylko technicznie, ale również metaforycznie - powinno pasować dziś, kiedy otwierasz firmę, ale również za 5 lat kiedy zatrudnisz kolejne 20 osób. Zamówienie w profesjonalnym studio usługi projektowania logo to inwestycja, która da Ci pewność, że znak przetrwa próbę czasu. Dlaczego o tym piszemy? Wielokrotnie spotkamy się z firmami, które potrzebują liftingu / refreshingu (odświeżenia projektu logo i identyfikacji wizualnej - wizerunku swojej firmy czy marki), ponieważ przez lata koncentrując się na rozwoju firmy zapomniały o tym, jak ważne jest to, aby dbać o odpowiedni odbiór wizualny. Bardzo często słyszmy na pierwszych spotkaniach, że logo 'odstaje' od tego jaka jest firma, że godnie jej nie reprezentuje - no właśnie! Zastanówmy się, ile potencjalnych umów nie zostało nawiązanych z powodu np. nieodpowiednio zbudowanej strony (brak możliwości zapoznania się z ofertą czy pozyskania danych kontaktowych) lub wizerunku, który mocno podważał wcześniej przedstawione kompetencje. Wiemy, że często logo projektowane jest przy okazji, przez "Pana Krzysia", handlowca, który robiąc prezentację dla kluczowego klienta musiał wymyślić jakiś "znaczek". Z naszego doświadczenia wynika, że bardzo wiele, dużych, poważnych firm boryka się z podobnym problemem. Posiadają logo, identyfikację wizualną zrobioną "przy okazji", z potrzeby chwili. Elementy identyfikacji takie jak logo stosowane są chaotycznie, ciągle przerabiana według swoich potrzeb. Przekaz wizualny jest przez to niespójny i chaotyczny.

Kiedy więc warto projektować logo?

Zastanów się czy 

  • czy Klienci będą mieli styczność z Twoim logotypem np. na stronie www, wizytówce?
  • czy ten wizerunek może mieć wpływ na to, że wybiorą właśnie Twoją firmę?
  • czy potrzebujesz wyróżnić się na tle konkurencji?
  • czy wizurunek w Twojej branży jest jednym z istotnych czynników determinujących wybór?

Jeżeli większość odpowiedzi jest twierdząca to znaczy, że niezależnie od momentu w którym znajduje się Twoja firma - czas na projekt logo! :)

Jak wybrać firmę do współpracy?

Istnieje wiele czynników, które mają wpływ na ostateczną decyzję o podjęciu współpracy z agencją kreatywną przy projekcie logo takich jak - łatwy i miły kontakt, otwartość, przedstawienie klarownej oferty dostosowanej do naszego budżetu. Co jednak powinno ostatecznie zdecydować czy danej firmie zlecić zaprojektowanie logo? Odpowiedź jest dość prosta, warto wejść na stronę internetową studia graficznego i przejść do zakładki 'Portfolio'. Należy zapoznać się z logotypami, które dana firma wykonała. Poświęćmy temu chwilę, bo Ci sami projektanci będą realizowali za chwilę nasze zadanie. To ważne aby być przekonanym, że prezentowana estetyka logotypów, jest również naszą estetyką.

Co jeżeli nadal nie jesteśmy przekonani czy myślimy podobnie? W naszym studio (przypuszczamy, że nie tylko :)) po spotkaniu, możesz poprosić o przedstawienie moodboardu czyli prezentacji w której zbieramy inspiracje graficzne z różnych źródeł. Zbiór ten ma na celu zobrazowanie naszej wizji, charakteru, stylu który chcemy oddać w projekcie logo. Dopiero po akceptacji bądź wprowadzeniu korekty do takiej wizji przystępujemy do pracy. Jesteśmy przekonani, że się dobrze rozumiemy i ze spokojem przystępujemy do pracy.