Loader

507 55 55 71    |    biuro@chm.media.pl

ul. Mydlarska 69, 04-690 Warszawa

Projekty logo

Logo to fundament identyfikacji wizualnej marki, dlatego dbamy o to aby było charakterystyczne, proste i na temat.

Od wielu lat projektujemy i odnawiamy znaki w oparciu o doświadczenie, wiedzę, wyczucie, umiejętności oraz rzetelne przygotowanie do współpracy z Klientem. Poniżej dowiesz się jak wygląda proces projektowy oraz zapoznasz się z wybranymi realizacjami.

ALT

Proces

Zanim rozpoczniemy etap koncepcyjny oraz powstaną pierwsze szkice, spędzamy wiele czasu aby jak najwięcej dowiedzieć się o kliencie.

Wynikiem każdej pracy kreatywnej powinno być perfekcyjne wykonanie zlecenia. Zatem aby to osiągnąć zawsze wsłuchujemy się w to, co nasi Klienci mają do powiedzenia. Zadajemy sobie wspólnie pytania:

  • jak obecnie postrzegana jest twoja marka,
  • jak chciałbyś aby była postrzegana,
  • jaki powinno mieć charakter,
  • kim jest docelowy odbiorca Twojej marki i jaki ma gust?


Propozycje logo powstają w oparciu o brief projektowy, dzięki temu klient może wybrać najbardziej odpowiedni, zaprojektowany zgodnie ze sztuką znak, który będzie służyć jego marce przez lata. Także w kontekście czysto użytkowym np. w procesie reprodukcji.

 

Księga znaku

Księga znaku stanowi przewodnik po logo dla klienta, w którym opisujemy zasady stosowania znaku oraz wszystkie kwestie z tym związane. Tak aby w procesie użytkowania nie pojawiły się już żadne wątpliwości.

Do najważniejszych elementów księgi należą:

  • budowa logo,
  • wersje logo,
  • kolorystyka,
  • typografia,
  • przestrzeń ochronna,
  • sposób użytkowania.

 

opis alt

Refreshing logo

Jeżeli Twoja firma posiada logo, a Ty jesteś z nim związany i nie wyobrażasz sobie żadnego nowego znaku na swojej wizytówce, to zapewne zainteresuje Cię możliwość wykonania odświeżenia logo.

Znak możemy poddać takim zmianom, które spowodują, że będzie wyglądał lepiej i nie utraci swojego oryginalnego charakteru. Podczas spotkania zastanowimy się nad zakresem prac, będziemy służyć radą oraz wsparciem i jednocześnie liczymy na otwartość ze strony Klienta.

 

Najczęstsze pytania

Ile trwa projektowanie?

Czas od przyjęcia zlecenia, do zaprezentowania koncepcji to około dwa tygodnie. Etap poprawek (trzy serie) to średnio dwa tygodnie. Łącznie projekty powstają średnio w  ciągu 1-1,5 miesiąca (łączny czas zależny od czasu, który wykorzystasz na podejmowanie decyzji, wyznaczanie poprawek).

Ile jest serii poprawek?

Standardowo wykonujemy poprawki w trzech seriach, aczkolwiek jeżeli sytuacja to uzasadnia, to niekoniecznie kurczowo trzymamy się tej zasady.

Czy otrzymam prawa do projektu?

Przekazanie projektu klientowi jest jednoznaczne z przekazaniem autorskich praw majątkowych. Innymi słowy – projekt należy w całości do Ciebie i jest Twoją własnością. Jedyna część praw autorskich, której nie można przenieść na klienta to niezbywalne autorskie prawa osobiste, wskazujące kto utwór (w tym przypadku logo) wykonał.

Co otrzymam?

Prezentujemy około pięć propozycji, w zależności od ustaleń. Po wybraniu jednej i dokonaniu ewentualnych poprawek, przekazujemy logo we wszelkich potrzebnych formatach - spakowane w paczce. Paczka zawiera formaty grafiki rastrowej (jpeg, png) oraz wektorowej (ai, pdf, eps). 

Co jeżeli logo mi się nie spodoba?

Jednym z najistotniejszych etapów projektowania są przygotowania. Podczas wstępnych rozmów ustalamy ogólne cechy logo – z czym ma się kojarzyć, jakie cechy powinno odzwierciedlać, kto będzie jego głównym odbiorcą. Rozmawiamy o kolorystyce, typografii (fontach) o tym jakie logotypy są bliskie Twojej estetyce. Otwartość podczas rozmów i dobre przygotowanie zapewniają sukces projektu.

Jeżeli uznasz, że pożądany efekt końcowy nie został osiągnięty, to cofamy się do wstępnych założeń ujętych w briefie  i analizujemy gdzie powstał rozdźwięk. Jeżeli brak efektu jest spowodowany naszym błędnym ujęciem tematu, traktujemy dalszą pracę jako poprawkę istniejącego projektu. W przeciwnym razie dalsze prace należy traktować jako nowy projekt.

Co muszę dostarczyć?

Po podjęciu współpracy, skontaktujemy się w  sprawie briefu, czyli dokumentu określającego założenia projektu. Na tym etapie prowadzimy wywiad z klientem i pozyskujemy potrzebne informacje.

Skąd mam wiedzieć które logo wybrać?

Niezależnie która z przedstawionych propozycji przypadnie Ci do gustu, dokładamy starań, aby wszystkie opcje spełniały wymogi techniczne i merytoryczne zlecenia. Zawsze też dzielimy się własnymi spostrzeżeniami i w oparciu o nie uzasadniamy projekt.

Wybierając znak pamiętaj, że logo powinno przede wszystkim jednoznacznie reprezentować firmę, budzić odpowiednie skojarzenia, właściwie trafiać do Twoich klientów.

Co to jest Księga Znaku?

Księga Znaku szczegółowo opisuje wszystkie cechy wizualne znaku, oraz przedstawia reguły wykorzystywania logo we wszelkich możliwych aspektach, takich jak kolorystyka, budowa znaku czy typografia. To zbiór zasad stosowania logo, mających na celu zapobiec nieprawidłowemu użyciu znaku przez rozmaite podmioty współpracujące z Twoją firmą. Na przykład – określenie wielkości minimalnych dla nadruku na materiałach firmowych, tak aby znak pozostawał czytelny.

Czym się różni logo od logotypu?

Ze względu na etymologię te pojęcia mogą być używane zamiennie (gr. logos - słowo, myśl + typos - odcisk, obraz). Przyjęło się także mianem logotypu określać typograficzną część znaku, czyli samą nazwę w logo, bez graficznego symbolu (sygnetu).

Co to jest sygnet?

Sygnet to graficzny element w logo, często samodzielny emblemat, mogący funkcjonować bez pełnej nazwy.

Wybrane realizacje

Komisja Nadzoru Finansowego

Więcej

Hand & Roll

1NEW

ADHA

AGRUPA

Axxo Consulting