Loader

Projektowanie logo

Dla jednych prosty znaczek na wizytówce, dla innych wizje, plany i marzenia ubrane w graficzną postać.

Projektując logo musimy pamiętać, że znak nie tylko powinien oddawać charakter branży, tematykę działalności, ale przede wszystkim być ponadczasowy i łatwy do zapamiętania. Te wszystkie cechy zawieramy w prostym znaku graficznym jakim jest logo. 

Profesjonalne projekty logo

Logo z definicji to znak graficzny, który jednoznacznie charakteryzuje firmę lub markę. Podczas kilkunastu lat pracy w studiu graficznym zrozumieliśmy, że logo to coś więcej.

Przedsiębiorcy, którzy zgłaszają się do nas, powierzają nam swoje potrzeby, wizje i nadzieje. Wierzą, że zaprojektujemy logo, które będzie nie tylko estetyczne, ale przede wszystkim przemyślane i zgodne z wartościami firmy. Potrzebują znaku, który odpowiednio zaprezentuje firmę i pomoże w osiągnięciu sukcesu.


Logo – przydatne informacje

Zamawiając logo spotkasz się z terminami, które mogą wydać Ci się obce. Uporządkowaliśmy je i omówiliśmy dla Ciebie abyś lepiej rozumiał proces projektowania.
 

  • Logo – sygnet + logotyp + tagline (opis poniżej)
  • Sygnet – znak graficzny
  • Logotyp – część typograficzna (napis)
  • Claim / tagline - podpis

Jak zbudowane jest logo, logotyp, sygnet, claim, tagline
 

  • Brief - dokument zawierający listę pytań, które mają za zadanie pomóc grafikom w zrozumieniu Twoich oczekiwań w stosunku do projektu
  • Punkty styku - miejsce fizyczne lub wirtualne, w którym konsument ma kontakt z marką
  • Grupa docelowa - grupa, do której głównie skierowany jest komunikat, reklama lub produkt.
  • Księga znaku (tzw. Brand Book) - opis budowy logo i przykłady jak należy je stosować w życiu codziennym.

     

Od czego zacząć projekt logo?

Dlaczego przygotowanie do projektu jest tak niezwykle ważne? A to dlatego, że od informacji, które przekażesz zależy efekt finalny. Kilka pytań nad którymi warto się zastanowić przed rozpoczęciem projektu opisaliśmy poniżej.

  1. Kim jest Twoja grupa docelowa (m.in. wiek, wykształcenie, płeć, miejsce zamieszkania i inne charakterystyczne cechy określające Twoją grupę)?
     
  2. Jakie będą punkty styku Twojego Klienta z logo? Dlaczego to ważne? Bo inaczej projektuje się logo, które będzie wykorzystywane głównie w Internecie, a inaczej znak, który będzie na kubkach, czapkach, długopisach itp. Taki znak należy odpowiednio zaprojektować, tak aby był z łatwością powielany przy pomocy różnych technologii druku.
     
  3. Co chcesz powiedzieć przez logo – jaki przekaz i wartości mają płynąć z logo?

    np. projekt logo dla producenta lodów:
    „u nas kupisz pyszne lody, naturalne, z najlepszych składników, zgodne z recepturą naszej prababci z 1946 r.”

    lub dla firmy usługowej:
    „jesteśmy rzetelną firmą, która za główną wartość stawia sobie szybkość i dokładność wykonywanych usług”

 

Logo powinno reprezentować wartości, które oferujesz swojemu Klientowi. Więcej pytań znajdziesz w Brief [ściągnij].

 

Dlaczego warto zadbać, aby logo od początku było „dobre”?

Dobre logo, czyli jakie?

  • przemyślane
  • jasno identyfikujące firmę
  • trafiające do odbiorców
  • uwiarygadniające przekaz i wartości firmy
  • usprawniające sprzedaż produktów czy usług


Takie powinno być Twoje logo.

Jeżeli jednak zamówiłeś już wcześniej logo, które zostało zaprojektowane przez głębszej analizy, pod wpływem nagłej potrzeby, to z pewnością wiesz już, że nie był to najlepszy pomysł. Konsekwencje wieloletniego używania niewłaściwego logo generują straty. Dlaczego? Ponieważ takie logo nie reprezentuje firmy, jest „znaczkiem” oderwanym od tego czym Twoja firma jest.

Na rynku można spotkać wiele firm posługujących się logo, które w żaden sposób nie zapada w pamięć Klientów. Jeżeli zdecydujesz się na zmianę, to po pierwsze poniesiesz koszty związane z rebrandingiem druków (wizytówki, kopertki, teczki, ulotki, foldery), ale również reklam zewnętrznych (szyldy, banery, reklama na samochodach) czy grafik w internecie (www, social media). Po drugie rebranding to proces, który stopniowo układa się w głowach odbiorców, a mało która firma ma środki na dodatkową kampanię informacyjną. Chaos powoduje dezorientację – „czy to na pewno ta sama firma w której zamawialiśmy ostatnio meble, chyba nie … poszukam jeszcze”. Nie każdy ma czas i determinację żeby weryfikować czy trafił dobrze.

Dlatego jeżeli możesz zainwestować od razu w dobre logo, to nie wahaj się. Ta inwestycja Ci się zwróci. Nie działaj impulsywnie, pod wpływem chwili – musisz być przekonany, że zaprezentowany znak – to właśnie to!

 

Partner, dzieci, znajomi czy Facebook? Czyli z kim konsultować projekt logo?

Jeżeli zdecydujesz się na konsultowanie projektu logo ze swoimi bliskimi lub przyjaciółmi, to pamiętaj, że ten rodzaj „przysługi” obarczony jest zawsze ryzykiem podejścia emocjonalnego do tematu. A można inaczej, na przykład:

Tworzysz prestiżową linię naturalnych kosmetyków dla młodych kobiet (20-30 lat). Chcesz je sprzedawać w internecie dzięki inwestycji w kampanię w social media.

Czy dobrą grupą docelową będzie Twój partner, dzieci lub rodzice? Jeżeli szukasz odpowiedzi czy to logo „trafia” do Twojego Klienta po prostu musisz go o to spytać. Jak? W czasach FB i Instagrama zbadanie opinii jest możliwe w krótkim czasie na bardzo szerokiej grupie docelowej. Badanie takie możesz przeprowadzić samodzielnie. Jednak zdecydowanie bardziej wiarygodnie będzie zlecenie go profesjonalistom. Także w tym zakresie chętnie Ci pomożemy.


Współpraca – krok po kroku

  1. Zadzwoń, napisz lub umów się na spotkanie. Warto abyś wcześniej zapoznał się i uzupełnił Brief [ściągnij], który możesz wydrukować lub wysłać do nas e-mailem. Na pierwszym spotkaniu (osobistym bądź online) prosimy abyś opowiedział o swojej firmie, planach, klientach oraz oczekiwaniach w stosunku do projektu logo. 
     
  2. Po ustaleniu szczegółów projektowych przedstawiamy ofertę, harmonogram prac, podpisujemy umowę i zaczynamy pracę.
     
  3. Zaczynamy od stworzenia mood boardu czyli zbioru inspiracji, który pozwoli nam odpowiednio przygotować się do projektu. Mood board – ma określić pewien nastrój, emocje płynące z projektu. Czym jest w praktyce? Zbiorem obrazów, tekstów, materiałów, zdjęć, kolorów, wszystkiego tego co stworzy klimat przyszłego projektu. 

    Moodboard do projektu logo

     
  4. Wyłaniają się kierunki projektowe, powstają pierwsze szkice logo.

    Notes z szkicami projektów logo

     
  5. Powstają konkretne propozycje logo z których wybieramy tylko te, które są zgodne z przyjętymi w briefie założeniami. 

    Zbiór projektów logo selekcja najlepszych projektów
     
  6. Przedstawiamy prezentację 3-5 projektów najlepszych logo wraz z omówieniem każdego z projektów i jego zastosowaniem.


    Wizualizacja graficzna projektu logo z zastosowaniem na pudełku sushi
     
  7. Ustalamy poprawki i sprawnie je wprowadzamy.
     
  8. Po wybraniu ostatecznego znaku przekazujemy komplet plików graficznych wektorowych (AI, SVG, PDF) oraz rastrowych (JPG, PNG, TIFF).
     
  9. Jako wariant proponujemy realizację Księgi Znaku (Brand Book-a) w którym opisujemy jak zbudowane jest logo, informacje o użytych kolorach, typografii.

    Księga znaku, brand book

Co gwarantujemy w ramach współpracy

  • Wysłuchamy, doradzimy i zaprojektujemy unikatowe logo.
  • Zrealizujemy projekt zgodnie z Twoimi oczekiwaniami, bazując na doświadczeniu i sztuce projektowania.
  • Jesteśmy otwarci na sugestie, uwagi i opinie. Zmieniamy, poprawiamy, prezentujemy różne wersje - dążymy do pełnej satysfakcji.


Zaufaj naszym wizjom i doświadczeniu, naszą misją jest tworzenie projektów, które pozwalają Klientom odnosić sukcesy.

Wybrane realizacje

Komisja Nadzoru Finansowego

Więcej

Hand & Roll

1NEW

ADHA

AGRUPA

Axxo Consulting