Loader

507 55 55 71    |    biuro@chm.media.pl

ul. Mydlarska 69, 04-690 Warszawa

Projektowanie logo

Dla jednych prosty znaczek na wizytówce, dla innych wizje, plany i marzenia ubrane w graficzną postać.

Projektując logo musimy pamiętać, że znak nie tylko powinien oddawać charakter branży, tematykę działalności, ale przede wszystkim być ponadczasowy i łatwy do zapamiętania. Te wszystkie cechy zawieramy w prostym znaku graficznym jakim jest logo. 

Profesjonalne projekty logo
Logo i księga znaku - czym są?

Czym jest
logo i księga znaku?

Logo to charakterystyczna forma graficzna, która służy do identyfikacji marki. Czasami jest to sam stylizowany napis, innymi razy symbol graficzny. Zdarza się, że dodatkowym elementem jest hasło firmowe. 

Logo pozwala podkreślić indywidualność firmy, wyróżniając ją na tle konkurencji. To zazwyczaj pierwszy element, z którym klienci mają styczność. Dlatego ważne jest, aby nie tylko przyciągnęło uwagę, ale także reprezentowało wartości marki, budząc pozytywne skojarzenia i zaufanie. 

Księga znaku to swoistego typu instrukcja logo. Ma ona za zadanie zapewnić, że znak graficzny będzie prawidłowo wykorzystywany. To gotowa odpowiedź na pytania, które mogą pojawić się na każdym etapie użytkowania logo. Najważniejsze jej elementy to: budowa logo, wersje logo, kolorystyka, typografia, przestrzeń ochronna, sposób użytkowania.

 

 

Profesjonalne logo firmy

Dlaczego jest takie ważne?

Klient, widząc logo firmy, automatycznie rejestruje w swej pamięci pierwsze skojarzenia z marką. Dlatego ważne jest, aby budziło ono pozytywne odczucia, tworząc aurę zaufania i profesjonalizmu. Jako podstawowy element identyfikacji wizualnej jest w stanie zdobyć sympatię lub zniechęcić do skorzystania z usług firmy. 

Logo, które powstaje bez koncepcji i nie ma ukrytego przesłania, może źle się kojarzyć, sprawiając, że marka uzyska niepoważny wizerunek w oczach kontrahentów. Klienci mogą podświadomie odczuwać, że firma, która nie potrafi zadbać o swoje logo, nie jest w stanie zatroszczyć się o ich interesy. Oszczędzanie na logo może spowodować ogromne straty – nie tylko w wizerunku, ale także działalności firmy, hamując jej rozwój i powodując stagnację. 

Jak wygląda profesjonalnie zaprojektowane logo?

Dlaczego warto nas wybrać?

Jako profesjonalna agencja kreatywna oferujemy wsparcie na każdym etapie projektowania, służąc radą, wiedzą i doświadczeniem. Przez ponad 12 lat zrealizowaliśmy setki projektów. Nasze umiejętności potwierdzone są licznymi referencjami od znanych marek. 

Stosujemy zasadę indywidualnego podejścia do każdego klienta. Nie tylko słuchamy, ale przede wszystkim staramy się poznać i rozumieć Twoje potrzeby. Łączymy estetykę z funkcjonalnością, sprawiając, że logo nie tylko się podoba, ale również jest wykonane poprawnie techniczne. Nigdy nie zostawiamy naszych klientów bez pomocy, oferując opiekę posprzedażową. 

Projektowanie logo - krok po kroku

Współpraca krok po kroku

Profesjonalne logo wiąże się z przejściem całego procesu projektowego. Oto jego najważniejsze etapy:

  1. Stworzenie specyfikacji projektu, czyli zgromadzenie informacji o marce i branży, w której firma działa. Pozyskane dane są poddawane analizie, aby jak najlepiej dopasować znak graficzny do potrzeb firmy. 
     
  2. Opracowanie koncepcji i projektów wstępnych, czyli stworzenie szkiców, które zostaną przeniesione do programu graficznego. Propozycje logo dla klienta powstają na podstawie briefu projektowego.  
     
  3. Konsultacje i poprawki, czyli klient otrzymuje do wglądu stworzone projekty, aby wyrazić swoje zdanie i zasugerować ewentualne zmiany.
     
  4. Finalizacja projektu następuje, gdy logo odpowiada wytycznym wizerunku marki, a klient jest w pełni zadowolony z realizacji. Wraz z przekazaniem projektu następuje przekazanie autorskich praw majątkowych.

 

 

Zamów logo już dziś!

Nie warto czekać, ale warto z nami współpracować :) Nasza agencja graficzna każde zlecenie traktuje indywidualnie. Nie powielamy schematów. Stawiamy na kreatywność, funkcjonalność i ponadczasowość.

Zależy nam na tym, aby nasz klient wyróżniał się na tle konkurencji, a zaprojektowane logo było potwierdzeniem naszego profesjonalnego podejścia do każdego projektu. 

Skorzystaj z opcji Formularza wyceny i dowiedz się, jak szybko i skutecznie jesteśmy w stanie Ci pomóc. Zapraszamy również do kontaktu telefonicznego, e-mailowego i osobistego. 

Nie zwlekaj, zamów logo już dziś i pozwól swojej marce wypłynąć na szerokie wody, aby mogła się stale rozwijać.

Bądź rozpoznawalny i wybij się ponad konkurencję. Pomożemy Ci w tym. 

Praca grafików nad projektem logo

Najczęstsze pytania

Logo, logotyp, sygnet - czym są?

Ze względu na etymologię te pojęcia mogą być używane zamiennie (gr. logos - słowo, myśl + typos - odcisk, obraz). Przyjęło się także mianem logotypu określać typograficzną część znaku, czyli samą nazwę w logo, bez graficznego symbolu (sygnetu).

Sygnet to graficzny element w logo, często samodzielny emblemat, mogący funkcjonować bez pełnej nazwy.

Logo to całość czyli połączenie sygnetu (znaku graficznego) oraz typografii czyli napisu. Często logo występuje tylko w formie napisu stąd też zamienne używanie nazwy "logo" i "logotyp".

Czym się kierować wybierająca projekt logo?

Niezależnie która z przedstawionych propozycji przypadnie Ci do gustu, dokładamy starań, aby wszystkie opcje spełniały wymogi techniczne i merytoryczne zlecenia. Zawsze też dzielimy się własnymi spostrzeżeniami i w oparciu o nie uzasadniamy projekt.

Wybierając znak pamiętaj, że logo powinno przede wszystkim jednoznacznie reprezentować firmę, budzić odpowiednie skojarzenia, właściwie trafiać do Twoich klientów.

Co jeżeli logo mi się nie spodoba?

Jednym z najistotniejszych etapów projektowania są przygotowania. Podczas wstępnych rozmów ustalamy ogólne cechy logo – z czym ma się kojarzyć, jakie cechy powinno odzwierciedlać, kto będzie jego głównym odbiorcą. Rozmawiamy o kolorystyce, typografii (fontach) o tym jakie logotypy są bliskie Twojej estetyce. Otwartość podczas rozmów i dobre przygotowanie zapewniają sukces projektu.

Jeżeli uznasz, że pożądany efekt końcowy nie został osiągnięty, to cofamy się do wstępnych założeń ujętych w briefie  i analizujemy gdzie powstał rozdźwięk. Jeżeli brak efektu jest spowodowany naszym błędnym ujęciem tematu, traktujemy dalszą pracę jako poprawkę istniejącego projektu. W przeciwnym razie dalsze prace należy traktować jako nowy projekt.

Co to jest Księga Znaku?

Księga Znaku szczegółowo opisuje wszystkie cechy wizualne znaku, oraz przedstawia reguły wykorzystywania logo we wszelkich możliwych aspektach, takich jak kolorystyka, budowa znaku czy typografia. To zbiór zasad stosowania logo, mających na celu zapobiec nieprawidłowemu użyciu znaku przez rozmaite podmioty współpracujące z Twoją firmą. Na przykład – określenie wielkości minimalnych dla nadruku na materiałach firmowych, tak aby znak pozostawał czytelny.

Co otrzymam na zakończenie projektu?

Prezentujemy około pięć propozycji, w zależności od ustaleń. Po wybraniu jednej i dokonaniu ewentualnych poprawek, przekazujemy logo we wszelkich potrzebnych formatach - spakowane w paczce. Paczka zawiera formaty grafiki rastrowej (jpeg, png) oraz wektorowej (ai, pdf, eps). 

Prawa do logo

Przekazanie projektu klientowi jest jednoznaczne z przekazaniem autorskich praw majątkowych. Innymi słowy – projekt należy w całości do Ciebie i jest Twoją własnością. Jedyna część praw autorskich, której nie można przenieść na klienta to niezbywalne autorskie prawa osobiste, wskazujące kto utwór (w tym przypadku logo) wykonał.

Wybrane realizacje

Komisja Nadzoru Finansowego

Więcej

Hand & Roll

1NEW

ADHA

AGRUPA

Axxo Consulting